En av de stora fördelarna med googlemarknadsföring är att det är mätbart. Många andra marknadskanaler kan vara svåra att mäta avkastningen på men med hjälp av Googles egna gratisverktyg Google Analytics kan ni spåra all trafik till er hemsida och på så vis få en bra uppfattning av vad sökmotoroptimeringen eller annonseringen via Google gett er.
Alla webbplatser har någon form av mål och syfte, ni kanske vill att era besökare ska anmäla sig till ett nyhetsbrev, köpa något eller gå till er kontaktsida för att kontakta er via telefon eller ett mailformulär. Oavsett vilket syfte och mål ni har med era besökare är detta viktiga att mäta och följa upp och ett bra sätt att göra detta på är att sätta upp ett mål i Analytics. Ni kan läsa mer om hur ni sätter upp ett mål anpassad för just er hemsida här. Vill ni läsa mer övergripande om Google Analytics så har vi skrivit en artikel om detta här på vår sida.
Vi hjälper er gärna att sätta upp mål och rapporter för er webbplats, kontakta oss så ser vi till att ni kommer igång!