Tillsammans är vi starka
De flesta kunderna vill jobba med så få byråer som möjligt, samtidigt ställer de också högre krav på expertis inom varje område.
Konkurrensen om kunderna är stor och ofta är det avgörande att kunna erbjuda helhetslösningar till sina kunder.
Därför tror vi att samarbete är vägen till framgång!
Vi är inte proffs på varken IT, PR, design eller att ta fram en ny säljande webbplats åt en kund. Detta har vi partners till.
Vi är experter på SEO! Vi har i över 15 år arbetat fokuserat med sökmotoroptimering och hjälper idag över 400 kunder med deras marknadsföring på Google.
Det är svårt att vara bäst på allt men genom ett samarbetet kan ni erbjuda era kunder expertkompetens inom både ert och vårt område!
Vi har verktygen
Vi har kompetensen och verktygen att göra kundanalysen och ta fram den bästa Googlestrategin för er kund. Vi sköter all kontakt med kund eller går via er om ni hellre vill ha kvar all kommunikation.
Ni löser helheten för kunden
Genom oss som partner kan ni leverera helheten till kunden. Detta stärker relationen med kunden istället för att riskera att tappa kunden till en annan byrå som erbjuder alla delar.
Genom våra partners har kunden bästa priset
Våra priser är idag redan konkurrenskraftiga trots det har de som är kund till en av våra partners dessutom ännu bättre priser!
Vi vill ge tillbaka
Precis som ni får vi ibland också frågor om vi känner någon som kan hjälpa vår kund att bygga ny webb, göra reklamkampanjer, byta webhotell eller it-stödsystem. Självklart rekommenderas en av våra partners till detta!
Vi lägger hela pusslet
Att ändra en sidtitel, förbättra laddtiden eller att märka ut H1 och H2 taggar är inte SEO. Det är självklarheter som ofta följer med automatiskt i CMS-verktygen idag. Att sökmotoranpassa en webbplats är EN del i SEO-arbetet men inget man kommer speciellt långt med om det finns lite konkurrens bland sökresultaten.
SEO är som ett pussel där alla bitarna måste läggas för att lyckas.
Sökordsanalysen måste göras för att veta hur sajten ska anpassas och vilka sökningar som är de mest lönsamma för kunden.
Utan en länk-strategi byggs ingen kraft och trovärdighet för sidan och utan ett bra SEO-anpassat innehåll blir webbplatsen inte relevant för Googles spindlar.
Våra SEO-experter gör alla delar och inget lämnas åt slumpen!
Analys & Förstudie
För att analysera sökbeteendet i er bransch och de mest lönsamma orden
On-page
För att göra er sajt "Google snygg" och relevant för både besökare och sökmotorer
Länk-strategi
För att bygga förtroende och styrka mot er sajt. Starka länkar är helt avgörande
Rapportering & uppföljning
Kontinuerlig uppföljning av sökord, ranking & trafik
Detta säger våra kunder
- ClearOn AB
Sedan 2021 har WebDivision hjälpt oss SEO-strategi. Redan några månader in i samarbetet upplever vi att personliga kontakten och uppföljningar fungerar bra.
De är enkla och raka i kommunikation och förstår vad vi vill med vår digitala marknadsföring.
Det märks också på vårt resultat att det finns ett engagerat team med specialister som bryr sig om vår vision.
De är enkla och raka i kommunikation och förstår vad vi vill med vår digitala marknadsföring.
Det märks också på vårt resultat att det finns ett engagerat team med specialister som bryr sig om vår vision.
Camilla Silbersky
ClearOn AB
- Decosteel
Vi har haft ett utmärkt samarbete med WebDivision i flera år och är nöjda med detta. Deras medarbetare är drivande och arbetar aktivt med att förbättra vårt SEO arbete.
Trots rejält konkurrensutsatta sökord med sökvolym på flera tusen sökningar per månad har de lyckats få vår hemsida att kontinuerligt ranka mycket högt på Google.
Trots rejält konkurrensutsatta sökord med sökvolym på flera tusen sökningar per månad har de lyckats få vår hemsida att kontinuerligt ranka mycket högt på Google.
Thomas Wuttke
Decosteel
- Leif Arvidsson AB
Vi valde 2018 att anlita WebDivision för vår e-handel både när det gäller sökmotoroptimering och annonsering via Google. Resultatet?
- Ökning i organisk trafik med 22 %
- Ökad intäkt organiskt 35 %
- Ökad intäkt via Google Ads 116 %
- Ökning i organisk trafik med 22 %
- Ökad intäkt organiskt 35 %
- Ökad intäkt via Google Ads 116 %
Fredrik Tålhagen
leifarvidsson.se